Thema's

Je kunt mij inhuren als keynote spreker voor de volgende thema’s:

Webwinkel vakdagen 2023 front

Thema 1: Succesvol het familiebedrijf overnemen

In dit inspirerende ondernemersverhaal neem ik je helemaal mee in onze opvolging. Niet het proces van de accountant en notaris. Maar juist die emotie. Van vader, ga jij dan nu voor mij zorgen? Tot dochter, kan ik het wel? 

Familiebedrijven zitten bomvol emotie. En mooie verhalen. Met dit mooi Nederlands ondernemersverhaal neem ik je mee in ons opvolginsverhaal. Die vindt namelijk niet plaats met adviseurs, maar gewoon aan de keukentafel. Met gevoelens, onzekerheden en twijfels.

Gevuld met sprekende en kwetsbare momenten die vele zullen herkennen of van kunnen leren. Een opvolging is een weg van pieken en dalen. Maar kan ook het mooiste zijn dat er is. Kan… Want het traject zit vol uitdagingen en emoties.

Doelgroep: Familiebedrijven en opvolging. 

Duur: 30-45 min

Tarief: Zie tarieven 

vrouwelijk ondernemerschap
Webwinkel vakdagen 2023

Thema 2: Transformatie van het (familie)bedrijf

Als traditioneel zandbedrijf een volledige transformatie maken. Van geen website, alles met papier en een rekenmachine, met kranen, vrachtwagens en B2B naar een online (internationaal) e-commerce bedrijf. B2C, 180 partners en super snelle leveringen. Een volledige transformatie. Hoe dan?

Van 100% offline, naar 100% online is een inspirerend verhaal dat gaat over innoveren. Welke lessen leerden we, aangevuld met heerlijke familiebedrijf anekdotes. Een enthousiast en inspirerend betoog waarom iedere organisatie kan (en soms ook moet) veranderen.

Doelgroep: MKB Ondernemers in transformatie. Geschikt voor alle ondernemers die zich in een veranderde wereld bevinden.

Duur: 30-45 min

Tarief: Zie tarieven 

Thema 3: Bouwen aan zichtbaarheid 

Een verhaal over positionering, merkgevoel en vertrouwen opbouwen in een wereld die soms draait op volume en schreeuw om aandacht. Ik laat zien hoe wij als familiebedrijf zijn gaan staan voor wie we zijn, en hoe je zichtbaar kunt worden zónder jezelf te verliezen in marketingtrucjes. Over consistentie, keuzes maken, en durven vertellen wat je anders doet dan de rest. Niet de focus op productmarketing, maar juist staan voor bedrijfs- en persoonlijke marketing.

Doelgroep: MKB-ondernemers, marketeers en familiebedrijven die worstelen met positionering of herkenbaarheid

Duur: 30-45 min

Tarief: Zie tarieven 

De ondernemer - WWVD

Boek Melissa voor je volgende evenement

Breng je evenement naar een hoger niveau met de ervaring en expertise van Melissa.
Melissa Zandcompleet